Objekt
UBFYP 2128+YP 801 vid vägkorsning i Gårdveda.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 21 maj 1971
ID: LEMA00233
Objekt
YP 801 skjuter UBFYP 2128 mot Växjö.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 21 maj 1971
ID: LEMA00234
Objekt
SJ YP 792 vid Karstorpsgärdet. I bakgrunden ses Slip-Naxos i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00235
Objekt
T43 246 med Lgt 8991 passerar Karstorpsgärdet. I bakgrunden ses Slip-Naxos i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00236
Objekt
SJ YP 874 och Gp 3133 på var sin sida om rälsbussgaraget.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00237
Objekt
SJ T43 246 på bangården i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00238
Objekt
Överföringsvagn Q37p vid rampen i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00239
Objekt
SJ YP 874 vid verkstaden i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00240
Objekt
SJ T43 249 + Z43 207 (senare delvis skymd) i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 19 juni 1971
ID: LEMA00241
Objekt
Z4p 405 +Z4p 406 ankommer med lokalgodståget "Grytfoten" till Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 20 september 1971
ID: LEMA00015
Objekt
När lokalgodståget ”Grytfoten” ankommit Västervik från Ankarsrum och Verkebäck gick de två multipelkopplade lokomotorerna som dragit det normalt i stall. Denna dag, den 20 september 1971, var det SJ Z4p 405+406, och en annan lokomotor – Z4p 266 – tog över rampningen av vagnar till och från normalspåret.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 20 september 1971
ID: LEMA00016
Objekt
Den 12 oktober 1971 inträffade ett ”växlingsmissöde” där ett antal trådlastade vagnar knuffade den stillastående SJ T43 244 genom stoppbocken. Detta lok gick sedan en tid med endast en bränsletank i stället för två. T43 244 återfinns numera i Kanada.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 12 oktober 1971
ID: LEMA00017
Objekt
Som första ”hjälpfordon” vid ”växlingsmissödet” med SJ T43 244 den 12 oktober 1971 användes motortrallan MTR53p nr 381 (ombyggd från Yp 727 och kallad ”Sputnik”). Lägg märke till den treaxliga godsvagnen littera Oarp.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 12 oktober 1971
ID: LEMA00018
Objekt
Dieselloket SJ Tc 311 gjorde en provtur inför förväntad snöröjning den 2 december 1971. Här vänds loket i Västervik före återfärd.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 2 december 1971
ID: LEMA00019
Objekt
SJ T43 250 växlar i snöväder på bangården i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 28 december 1971
ID: LEMA00010
Objekt
Den 28 december 1971 drabbades Västerviksområdet av ymnigt snöfall, men något ploglok sågs inte till. Här ankommer SJ T43 250 med godståget från Linköping.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 28 december 1971
ID: LEMA00020
Objekt
SJ Z49 100 efter ankomst Västervik först i sydgående spårrensningsfärd den 28 december 1971.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 28 december 1971
ID: LEMA00021
Objekt
När SJ T43 250 ankommit Västervik den 28 december 1971 fanns ingen lokomotor tillgänglig. Ett plogtåg med Z49 100, en spårrensare och Z43 207 ankom medan T43:an var sysselsatt med växlingen.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 28 december 1971
ID: LEMA00022
Objekt
Snöskruven A 7, placerad i Växjö, med SJ Z4p 266 och spårrensare står här klar att avgå från Västervik den 8 februari 1972. Just denna dag var det dock blidgrader och snömodd, varför nyttan inte stod klar.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 8 februari 1972
ID: LEMA00023