Objekt
UBFYP 2128+YP 801 vid vägkorsning i Gårdveda.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 21 maj 1971
ID: LEMA00233
Objekt
YP 801 skjuter UBFYP 2128 mot Växjö.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 21 maj 1971
ID: LEMA00234
Objekt
SJ YP 792 vid Karstorpsgärdet. I bakgrunden ses Slip-Naxos i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00235
Objekt
T43 246 med Lgt 8991 passerar Karstorpsgärdet. I bakgrunden ses Slip-Naxos i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00236
Objekt
SJ YP 874 och Gp 3133 på var sin sida om rälsbussgaraget.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00237
Objekt
SJ T43 246 på bangården i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00238
Objekt
Överföringsvagn Q37p vid rampen i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00239
Objekt
SJ YP 874 vid verkstaden i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 22 maj 1971
ID: LEMA00240
Objekt
SJ T43 249 + Z43 207 (senare delvis skymd) i Västervik.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 19 juni 1971
ID: LEMA00241
Objekt
YP 800 + UBFYP ankommer till Hultsfred från Växjö.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 3 juli 1971
ID: LEMA00243
Objekt
Z4p 312 med Gp 3133 på bangården i Hultsfred. Gp-loket är på väg till Vislanda via Växjö.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 3 juli 1971
ID: LEMA00244
Objekt
Y6 991 + Y7 1225 + UF 2021 i Hultsfred.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 5 juli 1971
ID: LEMA00247
Objekt
T43 256 i Hultsfred. Observera extra slangar avsedda för att manövrera loket från Tb-prototypen.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 5 juli 1971
ID: LEMA00248
Objekt
Z4p 265 i Sävsjöström. Lokomotorn används i trafiken till Lenhovda.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 19 september 1971
ID: LEMA00249
Objekt
Z4p 265 i Sävsjöström. Lokomotorn används för trafiken till Lenhovda.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 19 september 1971
ID: LEMA00250
Objekt
Z4p 401 vid lokstallet i Vetlanda.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 19 september 1971
ID: LEMA00251
Objekt
När lokalgodståget ”Grytfoten” ankommit Västervik från Ankarsrum och Verkebäck gick de två multipelkopplade lokomotorerna som dragit det normalt i stall. Denna dag, den 20 september 1971, var det SJ Z4p 405+406, och en annan lokomotor – Z4p 266 – tog över rampningen av vagnar till och från normalspåret.
Foto: Lennart Malmsten
Daterad: 20 september 1971
ID: LEMA00016