Stationskarl Ernst Hulter och elev Mauritz Tapper sotar vedkaminen på personvagnen NWHJ C 52.
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1920
ID: Jvm_KDAJ00419
Meddelande från stationsföreståndaren i Åtvidaberg till maskiningenjören i Västervik angående billigare vattenavgift. Daterat den 16 oktober 1939.
Daterad: 16 oktober 1939
ID: TJFD00010
Stationshuset i Åtvidaberg. Till vänster godsvagn SJ Kmp 320129.
Samling: Nils-Eric Sääf
Daterad: 1950-talet
ID: NESA00085
Stationshuset i Åtvidaberg.
Foto: Karl-Evert Sääf
Samling: Nils-Eric Sääf
Daterad: 1954
ID: NESA00045
Ångloket SJ Gp 3119 (f.d. VGJ 29) lastat på en normalspårig överföringsvagn SJ Q37 i Åtvidaberg.
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: maj 1954
ID: Jvm_KDAJ04867
Lokstallet i Åtvidaberg med vändskiva för både smal- och normalspår.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1960
ID: BERE00021
Lokomotorn SJ Z2p 253 (f.d. NVHJ Z3).
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1960
ID: Jvm_KDAJ00003
Kopplingsvagn och överföringstrallor vid överföringsrampen i Åtvidaberg.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1960
ID: BERE00036
Utsikt från gångbron över norra delen av bangården. Diesellok SJ Tp med godståg.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1960
ID: BERE00018
Utsikt från gångbron över södra delen av bangården.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1960
ID: BERE00019
Stationshuset i Åtvidaberg.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1960
ID: BERE00020
Utsikt från gångbron över södra delen av bangården i Åtvidaberg. I förgrunden lokomotorn SJ Z2p 253 (f.d. NVHJ Z 3) med rälslastade trallor för det pågående breddningsarbetet Åtvidaberg–Västervik.
Foto: Hans Blomberg
Daterad: År 1962-1963
ID: HABL00240
Lokomotorn SJ Zp 254 (f.d. NVHJ Z1) i Åtvidaberg.
Lokomotorn tillverkades av AB Slipmaterial i Västervik 1937. Den skrotades i Vislanda 1964.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00028
Utsikt från gångbron över södra delen av bangården. Dieselloket SJ T43 235 med grusvagnar. Lokomotorn SJ Z4p 254. Rälsbussar SJ YBo5p.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00029
Utsikt från gångbron över södra delen av bangården. Dieselloket SJ T43 235.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00030
Rälsbuss SJ YBo4p och lokomotorn SJ Z4p 259 i Åtvidaberg.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00031
Tankvagn för brännolja SJ Q12p 323952 (f.d. MÖJ Q 115) med hemstation Överum. Reviderad i Västervik 1957.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00032
Dieselloket SJ T43 235 med grusvagnar i Åtvidaberg.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00033
Utsikt från gångbron över norra delen av bangården. Rälsbuss SJ YBo4p.
Foto: Bertil Rehnberg
Daterad: 1963
ID: BERE00040
Utsikt från gångbron över norra delen av bangården och lokstallet i Åtvidaberg. I förgrunden tjänstevagnen I D 2 Ms Tjv 613706 (f.d. VB CD 305/39 / SJ CD10p 441/VIII D Tjv 40).
Foto: Hans Blomberg
Daterad: 1963
ID: HABL00241