Objekt
Svetsning av anslutning mellan gammalt spår och ny växel vid Lucernahamnen.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00203
Objekt
Slipning av nyinlagd växel i samband med bygge av nytt spår på Lucernahamnen.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00204
Objekt
Arbete pågår med nytt spår vid Lucernahamnen. På det nya spåret står en stoppmaskin.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00205
Objekt
Nylagt spår på kajen i Lucernahamnen innan asfaltering.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00206
Objekt
Gamla spåret vid Lucernahamnen, i bakgrunden pågår bygge av nytt spår närmare kajkanten.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00207
Objekt
Industrispåret vid Värmeverksvägen med förberedelser inför omdragning av spåret i kurvan.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00208
Objekt
Jan Sohlman och Krister Jansson arbetar med renoveringen av SRJ Bo 112.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00209
Objekt
SRJ Bo 112 under renovering i motorverkstaden i Västervik.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00210
Objekt
TÅGAB TMY 103 + 102 har stannat i Viresjö med godståg från Västervik. Växlare Björn Karlsson är på väg att koppla av vagnarna för att kunna växla in loken på sidospåret.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00211
Objekt
TÅGAB TMY 103 + 102 backar in på sidospåret i Viresjö med Björn Karlsson som signalgivare.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00213
Objekt
TÅGAB TMY 103 + 102 på sidospåret i Viresjö för att hämta vagnar som lastats med räls efter rivningen av spåret till Viresjösågen. På huvudspåret står vagnar som kommit från Västervik.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00214
Objekt
TÅGAB TMY 103 + 102 i Viresjö efter att ha växlat ut vagnar lastade med räls efter rivningen av spåret till Viresjösågen.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00216
Objekt
Lokförare Håkan Antonsson och växlare Björn Karlsson låser igen centralapparaten i Viresjö efter att ha växlat ut vagnar till godståg.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00217
Objekt
Renovering av plankorsningen Fågelmossen. På bilden syns bland annat Jakob Kindesjö, Daniel Niklasson och Magnus Eriksson.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00218
Objekt
Vagnuttagning mot Hultsfred med YBo5p 873 + 900 har växlat ut sig i Spångenäs inför avgång.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00219
Objekt
Vagnuttagning mellan Spångenäs och Hultsfred med YBo5p 873 + 900 gör uppehåll i Tuna.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00220
Objekt
Fordonstransport mellan Spångenäs och Hultsfred med YBo5p 873 främst har stannat vid en tall som lagt sig över banan söder om Tuna.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00221
Objekt
Stopp för fordonstransport med YBo5p 873 mellan Tuna och Väderum på grund av träd.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00222
Objekt
YBo5p 873 + 900 som vagnuttagning mot Hultsfred mellan Tuna och Väderum.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00223
Objekt
YBo5p 873 mellan Hultsfred och Ödhult. Rälsbussen skulle transporteras till Virserum inför evenemangstrafik mellan Åseda och Hultanäs. Någon regelbunden trafik på den kvarvarande delen av forna VÅHJ hade inte förekommit sedan 1997.
Foto: Björn Karlsson
Daterad: november 2005
ID: BJKA00224