Objekt
Fyrmastaren Lisa från Gravarne vid Lucernahamnen.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1954
ID: BIEK00089
Objekt
Konduktör Tryggve Jönsson och stationsmästare Leonard Rozander vid personvagnen SJ CFp 409 (f.d. HWJ C 58 / NVHJ C3 63) i Gamleby.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00091
Objekt
Personal bär ett stångkoppel vid den skrotlastade godsvagnen SJ O 72969 lastad på en överföringsvagn Q37p i Gamleby.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00092
Objekt
Bogseraren Västervik (1929–) bryter is vid Skansholmen.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00096
Objekt
Bogseraren Västervik (1929–) bryter is vid Skansholmen.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00097
Objekt
Birger Ekelid vid SJ-buss 1727 (H6836) skyltad Ankarsrum.
Bussen är en Scania-Vabis 8314 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik, årsmodell 1940. Den levererades till NVHJ och övertogs av SJ Biltrafik 1949. Den såldes i augusti 1957 till Eric Josef Nilsson i Söderköping.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00098
Objekt
SJ-buss 1727 (H6836) i Valdemarsvik.
Bussen är en Scania-Vabis 8314 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik, årsmodell 1940. Den levererades till NVHJ och övertogs av SJ Biltrafik 1949. Den såldes i augusti 1957 till Eric Josef Nilsson i Söderköping.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00099
Objekt
Sista färden med SJ-buss 1727 (H6836). Resenärer poserar?
Bussen är en Scania-Vabis 8314 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik, årsmodell 1940. Den levererades till NVHJ och övertogs av SJ Biltrafik 1949. Den såldes i augusti 1957 till Eric Josef Nilsson i Söderköping.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00100
Objekt
SJ-buss 1783 (E213) med släpvagn vid godsmagasinet i Gamleby. Birger Ekelid vid ratten.
Bussen är en Volvo LV128DSB med kaross från ASJ i Linköping, årsmodell 1948. Den levererades till Norra Tjusts Trafik AB, Norrköping, och övertogs av SJ 1950. Bussen såldes till skrot i oktober 1958.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1955
ID: BIEK00090
Objekt
SJ-buss 1730 (H200) skyltad Horns udde vid Norra Bangatan i Västervik. Birger Ekelid vid ratten.
Bussen är en Volvo B513 med kaross från SKV i Katrineholm, årsmodell 1948. Den levererades till NVHJ och övertogs av SJ 1949. Såld till skrot 1961.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 25 juni 1955
ID: BIEK00093
Objekt
Specialtransport med 53 ton transformator har vält vid infartskurvan till Jenny.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 16 juni 1958
ID: BIEK00119
Objekt
Specialtransport med 53 ton transformator har vält vid infartskurvan till Jenny.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 16 juni 1958
ID: BIEK00120
Objekt
Spåret avgrävt vid Slip-Naxos. Till höger industrispåret till Töreboda Limträ.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-talet
ID: BIEK00912
Objekt
Förarhytten på dieselloket SJ T43 24? med lokförare Erik Jonsson, Linköping.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-talet
ID: BIEK00247
Objekt
Dieselloket SJ T43 233 med godsvagnar på industrispår i Västervik.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-talet
ID: BIEK00248
Objekt
Förarhytten på dieselloket SJ T43 233 med lokförare Henrik Blomgren, Linköping.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-talet
ID: BIEK00249
Objekt
Isbrytaren Västervik på Skeppsbrofjärden.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-1970-talet
ID: BIEK00221
Objekt
Isbrytaren Västervik, maskinrum.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-1970-talet
ID: BIEK00220
Objekt
Isbrytaren Västervik, maskinrum.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-1970-talet
ID: BIEK00222
Objekt
Isbrytaren Västervik, maskinrum.
Foto: Birger Ekelid
Daterad: 1960-1970-talet
ID: BIEK00223