Det första normalspåriga persontåget (Pt 1501) med rälsbussen SJ YBo6 1028 främst har ankommit till Överum från Linköping. Motorvagnsförare Gert Wennberg, Linköping.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 13 juni 1964
ID: Jvm_KDAJ00779
Det första normalspåriga persontåget (Pt 1501) med rälsbussen SJ YBo6 1028 främst har ankommit till Överum från Linköping.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 13 juni 1964
ID: Jvm_KDAJ00806
Det första normalspåriga persontåget (Pt 1501) med rälsbussen SJ YBo6 1028 främst har ankommit till Överum från Linköping.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 13 juni 1964
ID: Jvm_KDAJ00807
Diesellok SJ T43 238 med gruståg. Grusning av det breddade spåret till Överums bruks centrallager. Vattentornet under rivning.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 15 juni 1964
ID: Jvm_KDAJ00786
Sista persontåget Norsholm–Åtvidaberg bestående av rälsbussen SJ YBo5p 794.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 26 september 1964
ID: Jvm_KDAJ00553
Sista persontåget Åtvidaberg - Norsholm, pt 410, bestående av rälsbuss SJ YBo5p 794.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 26 september 1964
ID: Jvm_KDAJ00526
Sista persontåget Åtvidaberg - Norsholm, pt 410, bestående av rälsbuss SJ YBo5p 794.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 26 september 1964
ID: Jvm_KDAJ02200
Sista persontåget Norsholm - Åtvidaberg, pt 413, bestående av rälsbuss SJ YBo5p 794.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 26 september 1964
ID: Jvm_KDAJ02201
Stationsföreståndare Hjalmar Jonsson mottar blommor. Sista persontåget Norsholm - Åtvidaberg bestående av rälsbuss SJ YBo5p 794.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 26 september 1964
ID: Jvm_KDAJ02215
Lokomotorn SJ Z49 100 med grusvagnar. Första normalspåriga dragfordon i Västervik.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: november 1964
ID: Jvm_KDAJ07236
Fjärrgodståg Linköping–Västervik draget av dieselloket SJ T43 237 passerar linbanan vid Almvik.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1965
ID: Jvm_KDAJ00606
Nya normalspåret en vintermorgon 1965. Infarten till Almvik från Västervikshållet. Gamla smalspåret syns till höger.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1965
ID: Jvm_KDAJ00610
Dieselloket SJ Tp 3500 drar ångloket SJ Gp 3120 till skrotning, vilket utfördes i Vislanda hösten 1965.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1965
ID: Jvm_KDAJ09918
Fjärrgodståget från Linköping passerar vägkorsningen vid Hammar söder om Gamleby.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1966
ID: Jvm_KDAJ00705
Godståg Linköping–Västervik draget av dieselloket SJ T43 235 söder om Gamleby.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1966
ID: Jvm_KDAJ09356
Växeln till Töreboda Limträ klar för inläggning.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: oktober 1966
ID: Jvm_KDAJ01769
Godståg Linköping–Västervik draget av dieselloket SJ T43 238 på linjen mellan Almvik och Jenny.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: 1968
ID: Jvm_KDAJ09364
Hållplatsstugan i Blidstena.
Foto: Wilhelm Häggström
Samling: Järnvägsmuseet
Daterad: juni 1969
ID: Jvm_KDAJ00808