Objekt
Rälsbussar (YP) på smalspårsbangården i Växjö
Foto: Mats Andersson
Daterad: 7 augusti 1974
ID: MAAN00116
Objekt
Spårrensaren SJ 2 Bd Tjv 799 Växjö (f.d. HSJ NN 263 / SJ NNsp 322231) i Växjö.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 7 augusti 1974
ID: MAAN00153
Objekt
Persontåg bestående av SJ YP + UBFYP vid utfartssignalen i Växjö.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 7 augusti 1974
ID: MAAN00154
Objekt
Bangården i Västervik sedd från Hallströmsgatan.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 15 augusti 1974
ID: MAAN00032
Objekt
Rälsbuss SJ YP på spår 1 i Västervik.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 15 augusti 1974
ID: MAAN00033
Objekt
Rälsbuss SJ YP på spår 1 i Västervik.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 15 augusti 1974
ID: MAAN00034
Objekt
Godsmagasinet i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00005
Objekt
Normalspårig godsvagn upplastad på två överföringsvagnar SJ Q37p vid lastkajen i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00006
Objekt
Västra industrispåret (Sjöspåret) till bruket i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00007
Objekt
Lagret vid det västra industrispåret i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00008
Objekt
Östra industrispåret, även kallat viaduktspåret, vid bruket i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00009
Objekt
Buss vid stationshuset i Ankarsrum. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00010
Objekt
Rälsbussen SJ YP 873 i Ankarsrum. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00011
Objekt
Kraftbuss 34 (ESW160) och rälsbussen SJ YP 873 i Ankarsrum. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Bussen är en Scania-Vabis B7153 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik. Årsmodell 1957. Den levererades till Trafik AB Oskarshamn–Västervik (OTV) och erhöll där så småningom nr 1. OTV övertogs av Västerviks Kraft AB 1966-07-01. Den skrotades 1976.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00012
Objekt
Persontåg bestående av rälsbussen SJ YP 873 passerar lokomotorstallet i Ankarsrum.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00013
Objekt
Byte mellan buss och rälsbussen SJ YP 884 vid Fagersands hållplats. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00020
Objekt
Rälsbussen SJ YP 884 och Kraftbuss 34 (ESW160) vid Fagersands hållplats. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Bussen är en Scania-Vabis B7153 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik. Årsmodell 1957. Den levererades till Trafik AB Oskarshamn–Västervik (OTV) och erhöll där så småningom nr 1. OTV övertogs av Västerviks Kraft AB 1966-07-01. Den skrotades 1976.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00021
Objekt
Byte mellan Kraftbuss 34 (ESW160) och rälsbussen SJ YP 884 vid Fagersands hållplats. Tågtrafiken är ersatt med landsvägsbuss mellan Ankarsrum och Fagersand på grund av raset vid Långsjön.
Bussen är en Scania-Vabis B7153 med kaross från Hägglund & Söner, Örnsköldsvik. Årsmodell 1957. Den levererades till Trafik AB Oskarshamn–Västervik (OTV) och erhöll där så småningom nr 1. OTV övertogs av Västerviks Kraft AB 1966-07-01. Den skrotades 1976.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00022
Objekt
Tjänstevagnen SJ I D 1 Sis Tjv 618512 uppställd som väntsal i Vena.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00023
Objekt
Norra infartssignalen till Totebo, Tob B, sedd från en rälsbuss SJ YP.
Foto: Mats Andersson
Daterad: 1 april 1976
ID: MAAN00026